Idealne Grzane Piwo

Grzane piwo to idealne rozwiązanie na zimowe wieczory!
Nie ma nic lepszego niż dobry grzaniec po powrocie ze stoku narciarskiego ... siadamy przy kominku i raczymy się tym rozgrzewającym trunkiem ;)



Składniki:
0,5 L jasnego piwa
laska cynamonu
5 goździków
3 plasterki świeżego imbiru (lub mała szczypta przyprawy)
1/4 pomarańczy
2 cienkie plasterki pomarańczy (do dekoracji)
3 łyżki miodu

Przygotowanie:
Pomarańczę umyć i pokroić na 4 części - z jednej wyciskamy sok.
Do małego garnka wlewamy piwo - dodajemy przyprawy (cynamon, goździki, imbir) oraz miód.
Dolewamy sok z pomarańczy oraz jej wyciśniętą wcześniej część ze skórką - doda cudownego aromatu.
Podgrzewamy grzańca na małym ogniu - nie doprowadzamy do wrzenia!
Piwo podajemy gorące w kuflu o grubym szkle.
Dekorujemy świeżymi plastrami pomarańczy, 2 goździkami i laską cynamonu (z garnuszka).
Na zdrowie!

Komentarze

  1. z przydałoby się teraz u mnie takie grzane piwko u mnie za oknami zimno jak w zimie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo, więc odpaliłam w kominku i przyrządziłam grzańca :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty