Naleśniki z twarogiem i jagodami ... czyli bieszczadzki deser

Naleśniki z jagodami, twarogiem i bitą śmietaną - taki deser zajadałam w każdej z Bieszczadzkich restauracji.
Bieszczadzkie naleśniki po brzegi wypełnione są farszem, więc przygotowane od serca :)
Ja pokochałam ten deserek i dlatego dzisiaj wprowadzam tą pozycję na moim blogu.


Składniki na ciasto (7 naleśników):
1 jajko
250 g mąki tortowej
250 ml mleka 3,2%
100 ml wody
1/3 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu śmietankowego

Rama "smaż jak szef kuchni" - do smażenia naleśników

Składniki na farsz:
1/2 kg twarogu sernikowego - mielonego (u mnie Président)
ok 250 g jagód (u mnie mrożone)
20 g śmietanki kremówki 36%
16 g cukru waniliowego
cukier puder - do posypania naleśników

Farsz:
Część jagód, czyli 200 g wrzucamy do blendera, dodajemy cukier waniliowy i miksujemy ok. 20 sekund.
Do miski wkładamy twaróg i dodajemy zblendowane jagody - całość mieszamy łyżką.
W drugiej misce ubijamy mikserem kremówkę "na sztywno".
Obie miski wkładamy do lodówki.

Naleśniki:
Wszystkie składniki na ciasto miksujemy w misce - odstawiamy na 30 min. do lodówki (ja robię to przed zrobieniem farszu).
Po tym czasie rozgrzewamy patelnię (najlepiej do naleśników) i wlewamy ok. 1 płaską łyżeczkę Ramy - rozsmarowujemy pędzelkiem. Czynność tę powtarzamy przed smażeniem każdego kolejnego naleśnika.
Ciasto wlewamy na rozgrzaną patelnię za pomocą chochelki i smażymy z obu stron cienkie naleśniki.
Usmażone naleśniki układamy na talerzu.
Naleśniki faszerujemy twarogiem z jagodami - zawijamy.
Śmietanę wkładamy do strzykawki cukierniczej i dekorujemy naleśniki.
Gotowe danie posypujemy jagodami i cukrem pudrem.

Komentarze

Popularne posty