Zupa pomidorowa

Zupa pomidorowa to mój smak dzieciństwa :-)
Moją zupę robi się bardzo szybko, ponieważ wykonana jest z półproduktów, czyli przecieru pomidorowego i kostek bulionowych.
Pomidorówka najbardziej smakuje mi z ryżem, więc w zupie pływa ryż, ale jest tam również marchewka pokrojona w kostkę i mięsko z kurczaka.
 
 
 
 
Składniki na ok. 6 miseczek:
 
ćwiartka z kurczaka
1,5 l wody
3 kostki bulionu (u mnie 2 drobiowe i 1 warzywna)
1 mały słoiczek przecieru pomidorowego
1 duża marchewka
śmietana 12% (do zupy)
1 serek topiony (u mnie Mlekovita kremowy)
natka pietruszki (może być mrożona)
ryż lub makaron
 
 
Przygotowanie:
 
Mięso ugotować w osolonej wodzie, ostudzić i obrać.
Marchew pokroić w kostkę i przesmażyć na 1-2 łyżkach oliwy (ok.10 min)
W garnku zagotować 1,5 l wody, rozpuścić w niej kostki bulionowe.
Do przygotowanego bulionu dodać przesmażoną marchew, obrane mięsko z kurczaka i przecier pomidorowy - gotować na małym ogniu 15 min.
Możemy zakończyć gotowanie zupy.
Serek topiony dodać do zupy na koniec i pozostawić do rozpuszczenia - zamieszać.
Posmakować i doprawić pieprzem.
Makaron lub ryż należy ugotować oddzielnie - nie w zupie!
Jeżeli chcemy, żeby zupa miała łagodniejszy smak dodajemy śmietanę (w ilości wg uznania).
Nigdy nie dodaję mąki do pomidorówki a śmietany do garnka, tylko bezpośrednio do miseczki.
Zupę podawać z posiekana natką pietruszki lub dodać (jak u mnie) żeby ładnie wyglądała :-)

Komentarze

Popularne posty