Wątróbka drobiowa z czerwoną cebulą i jabłkiem

Pyszne danie obiadowe na dziś - Smażona wątróbka drobiowa z cebulką i jabłkiem 
do tego młode ziemniaczki z koperkiem i sałata ze śmietaną na słodko
... uwielbiam te smaki z mojego domu rodzinnego



Składniki na 2 porcje:
  • ok. 300 g wątróbki drobiowej
  • 1 duża czerwona cebula
  • 1 czerwone jabłko
  • masło
  • 1 łyżka oliwy paprykowej
  • sól, pieprz
  • cząber
  • mąka
  • 200 ml mleka
  • 1 łyżka miodu
dodatkowo:
  • młode ziemniaki, koperek, masło, 2 ząbki czosnku
  • sałata (1/2 główki), śmietana 18% (2 łyżki), łyżka cytryny, cukier (ilość wg uznania), szczypiorek 
Przygotowanie:
  • Wątróbkę płuczemy, osuszamy i oczyszczamy - przekładamy do pojemnika i zalewamy miodem wymieszanym z mlekiem - odstawiamy na godz do lodówki
  • Na dużej patelni smażymy na rozgrzanym maśle cebulę pokrojoną w piórka - przekładamy do pojemnika
  • Na tą samą patelnię dodajemy trochę masła i smażymy jabłka pokrojone w plasterki (ze skórką) z obu stron tak, aby każdy plaster leżał osobno - odkładamy do cebuli.
  • Wątróbkę doprawiamy pieprzem i obtaczamy w mące
  • Na patelni (ja robiłam wszystko na tej samej) rozgrzewamy masło i oliwę - smażymy wątróbkę z obu stron (pod przykryciem) - pod koniec smażenia dodajemy przesmażoną cebulę z jabłkiem i doprawiamy solą i cząbrem - dusimy ok 5 min na małym ogniu.
  • Mój obiadek podany jest z młodymi ziemniakami w mundurkach z koperkiem i polane masłem z czosnkiem oraz sałatą ze śmietaną z cukrem i sokiem z cytryny

Komentarze

Popularne posty